Концепція учнівського самоврядування



День вчителя
ЗАВДАННЯ САМОВРЯДУВАННЯ:
- допомогти розкрити повною мірою інтелектуальний, соціальний, духовний, фізичний потенціал учня;
- виховати громадянина, який має активну життєву позицію, прагне взяти на себе відповідальність за суспільство, в якому він живе;
- готувати до дійової участі в демократичних процесах.


САМОВРЯДУВАННЯ СПРИЯЄ:
- виявленню та розвиткові організаційних навичок
- формуванню в учнів відповідальності, принциповості, ініціативності.

Учнівське самоврядування повинно задовольняти основні вимоги до виховного процесу розвитку творчих здібностей учня:

- гуманізація і демократизація;
- виховний вплив підпорядковується завданням формування громадянина України, а цей аспект включає високий рівень інтелекту та культури, розвиток творчих задатків особистості, виховання людяності, доброти та інших моральних чеснот;

- зв'язок виховання з реальним життям; 
- робота органів самоврядування повинна передбачати участь у суспільно корисній праці, проведення організаторських акцій на здійснення загально ліцейних традиційних заходів тощо;

- виховання особистості у колективі в ході спільної діяльності;
- майбутній громадянин повинен бачити себе у соціумі, уміти реально оцінити себе, жити у колективі, навчити створювати його атмосферу, враховуючи думки меншості, шукати шляхи до консенсусу;

- єдність вимог і поваги до особистості: дуже вдало суть цього постулату висловив А.С. Макаренко:”Якомога більше вимог до людини, але разом з тим, якомога більше поваги до неї!”Учень повинен відчувати, вимоги до нього базуються на вірі в його можливості, на впевненості у його силах, на турботу про поступальний розвиток його особистості.


ФУНКЦІЇ ОРГАНІВ САМОВРЯДУВАННЯ:
- організаторська;
- комунікативна;
- гностична.
Учнівське самоврядування – це не наглядова структура, а спосіб організації життя колективу.
Вибір форм самоврядування повинен залежати від конкретних умов: педагогічної проблеми, над якою працює заклад, матеріальної бази, планування виховної роботи, традицій навчального закладу. Але ці умови можуть змінюватись, а тому структура організації самоврядування повинна бути динамічною і варіантною.

Комментариев нет:

Отправить комментарий